07.03.2011

Magnetspill

Idag har jeg lekt meg med å lage et lite spill, ikke ferdige ennå altså. Men viser bilder som er under arbeid. Tanken er at det skal bli kjøleskapsmagneter i form av et spill. Jeg har nå laget tre figurer som er delt i tre deler, hode, kropp og bein, og så kan man sette de sammen til morsomme figurer. Prøver at de skal ha ulike dyrehoder og at alle skal holde på med en aktivitet (fotografere, male og plukke blomster er vist her). Også vil jeg ikke at det skal være bare et riktig svar. Hva heter slike spill egentlig? Hmmm...



Gøy, gøy, gøy å jobbe med slike ting :-) Noen ideer på figurer og aktiviteter de kan gjøre? En hamster som spille fiolin? En gullfisk som hopper strikk? Kom med deres beste forslag! Sliter med å finne morsomme ting beina også kan gjøre.

16 kommentarer:

  1. Takk for så hyggelig kommentar på kjøkkenet mitt:-)

    For en smart og morsom spill-idé!
    Kanskje beina kunne sparke ball, balansere på noe usannsynlig, ha noen rare sko(snabelsko er alltid gøy) eller noe sånt.. Siden du ba om forslag:-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så kul ide! Ein rev som leser bok? Ein pingvin som et is? Ein påfugl som sjonglerar? Lykke til!

    SvarSlett
  3. Morsom idé. Kom straks til å tenke på brette-papir-leken vi tegnet da vi var små.

    Jeg har plutselig forandret bittelitt på "Ukens Designer"-intervjuet ditt, så nå er det bilde av Pepsi-boken også.

    God natt!

    SvarSlett
  4. Så kule! En ku som hopper paradis er mitt forslag!

    SvarSlett
  5. Så gøyale magneter ;)Husker vi brettet ark i fire og sendte rundt . Først var de hodet vi skulle tegne , så byttet vi ark ( brettet arket slik at hodet ikke syntes )og så tegnet vi kroppen o.s.v. Det ble noen snodige figurer ;) Artig .

    Hilsen Janne

    SvarSlett
  6. Wow, så morsomme forslag dere har! TUSEN TAKK, og keep them coming :-) hehe

    Ja, det spillet er nesten som det bretteark tegningen. Husker at jeg elsket det som liten, men folk ble alltid litt sure på meg fordi jeg tegnet for lenge før jeg sendte det videre...

    SvarSlett
  7. Å så synd at tapeten ikke passer til bordet... Gledet meg til å se resultatet. Du kan alltids returnere tapeten hvis du ikke får bruk for den, det går helt fint. Håper du har en bra uke og takk for at du inspirerer så mye med bloggen din! Arigato!

    SvarSlett
  8. Du gör så sköna figurer!

    SvarSlett
  9. For ein god ide!! Det spelet hadde ungane mine digga! Flotte figurar og fargar!

    Kva med ein gris som trakkar i salaten..?

    SvarSlett
  10. hei og velkommen som følger av min blogg:) Det er nok ikke jeg som har kommentert i bloggen din, men min søte svigerinne Skjerstad, hennes adresse er: skjerstad.blogspot.com:) Vi driver Putegeriljaen sammen vi, skjønner du:)

    Liker din blogg jeg også da og legger meg til som følger:) Skal se du kommer over ett vatt-teppe snart du også:)
    Artig kjøleskapspill, har Mix-Max i barnehagen, det fungerer på samme måte:)Hva med en rev som dribler ball, en dame/mann som gjør piruett, en katt som bader med badering og svømmeføtter(siden katter ikke er så glad i vann;)en prinsesse med gullsko:)

    Klem fra Trine

    SvarSlett
  11. Ja, mix-max er det nok det spillet heter. Takk, gult hus!

    Og alle sammen, tusen takk for all hjelp med "mix-max" spillet mitt. Hmmm, kanskje jeg må ordne en trekning om det ferdige spillet til alle som er med å gir meg idèer. Det skal jeg jammen gjøre! Stay tuned...

    SvarSlett
  12. God ide!
    Borna mine leikar mykje med eit slikt spel hos besteforeldra sine. Men dette er jo MYKJE finare!
    Så fantastiske fargar:)
    -Kva med ein froskeprins (må då sjølvsagt ha krune, septer og slike tullekongesko ein alltid ser i eventyr)
    -Ein pingvin som sjonglerar og den eine ballen har falt ned på bakken.
    -Elg som ser seg i speilet. Sånn handhald speil:) (har høyrt dei er litt jålete av seg)
    Det var det eg kom på i farten:)

    Skap ein god dag!
    Venleg helsing
    Anna

    SvarSlett
  13. Pssst! Du må ta en kikk innom bloggen min - ligger en liten ting til deg der (under lørdagens innlegg) Ü

    SvarSlett
  14. En apekatt som spiller tromme! Mens beina danser riverdance, hehe... Mix max heter det kanskje ja, husker noe lignende fra barndommen :) Stilig var det i hvert fall, en god idé. Likte godt sirkusbildene under her også, og fargene i dem :) God søndag! Synnøve

    SvarSlett