31.05.2011

ABC plakat med truede dyrearter. STEM PÅ DEN BESTE!

Nå ble det tilfeldigvis mange innlegg med naturvern her i gården... Men jeg hadde lyst til å lage en ABC plakat som sier noe mer enn å bare vise dyr som begynner på en bokstav. Så jeg tok utgangspunkt i arter som er truet.  Utryddelse av arter skjer i dag i et tempo som er 100-1000 ganger raskere enn det som har vært naturlig de siste 100 millioner år. Den raske utryddelsen skyldes menneskelig påvirkning. Dette har jeg lært på WWF, vil du lære mer om truede dyrearter så kan jeg anbefale et besøk til den siden.

Plakaten er fortsatt under arbeid, stem på den øverste eller nederste plakaten som din favoritt så er du med i en trekning av en plakat! ELLER kom med andre gode tips og råd om utforming. Alle kan være med å stemme, bare husk å gi med kontaktinformasjon om du ikke har en blogg. Vinneren blir trukket 5 juni.


14 kommentarer:

  1. Veldig fine! Og bra vri med truede dyrearter. Min favoritt var den øverste. Den er jo rett og slett i skikkelig meg-farger :)

    SvarSlett
  2. Jeg likte den øverste.
    Og den nederste.
    Er det lov å like begge?
    :-)

    SvarSlett
  3. Det er selvsagt fullt lov å like begge ja, Louise :-)

    SvarSlett
  4. Jeg liker begge utgavene, men den nederste har mine farger:)
    klem fra Trine.)

    SvarSlett
  5. Eg likte den øvertse best, men kvifor ikkje slå to floger i ein smekk?
    Det hadde jo gått an å hatt vokalane raude?
    Men muligens det forvirrre de stakkars små som skal lera seg dette om det er andre bokstavar enn dei det er dyr av som er markerte med raudt:)
    Om du skjønar:)

    Bare ein tanke:)

    Tudeldu!

    SvarSlett
  6. Jeg likte best den øverste :) Fint at du setter fokus på truede arter! ReVinyl

    SvarSlett
  7. Den øverste! :) Så utrolig mye fint du lager!

    SvarSlett
  8. Elisabeth S.Nilsen2. juni 2011 kl. 10:42

    Likte den grønne best jeg, kjempefin, og ja ganske annderledes en din vanlige stil...men du behersker de fleste teknikker!!:-D

    SvarSlett
  9. Takk for det, Elisabeth :-) Ganske typisk font for meg da! Men den illustrasjonsstilen er det en stund siden jeg har vært borti. Gøy å gjøre noe annet av og til!

    SvarSlett
  10. Takk for hilsen hos meg! Jeg likte begge, men stemmer for den første! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Jeg elsker grønt/turkist, så et naturlig valg ville vært den øverste, men den nederste er jo også kul!!! Velger begge jeg, hehe :)

    SvarSlett
  12. Så flink du er!! Jeg hopper direkte inn i følge gruppen, kommer snart tilbake for å se på flere "gamle innlegg" :) Jeg synes begge to var fine, men den øverste ville jeg gjerne hatt på min vegg :)

    SvarSlett
  13. Å, da rekker jeg akkurat å legge inn en stemme før fristen går ut! jeg liker begge veldig godt, men hvis jeg må velge tar jeg den røde, nederste. Fordi det er mest kontraster, det var lettere å skille bokstavene fra dyrene bak.
    Kjempefine!

    SvarSlett