12.10.2011

Hurra for deg og god jul!

I forbindelse med at jeg skal være med på Designernes eget julemarked i år så prøver jeg nå å lage opp en bursdagskalender jeg kan selge der. I fjor laget jeg en 2011 kalender til et marked, som jeg nå endelig har fått solgt ut nesten alle av. Men kalendere er ferskvare, og varer jo som kjent bare et år... så denne gangen tenkte jeg å lage en bursdagskalender som er evigvarende.

Dette er en liten smakebit på hvordan jeg tenker meg den skal se ut. Litt renere utrykk enn det jeg pleier. Jeg har tatt utgangspunkt i kjente norske sangstrofer som passer til hver måned, det er ikke like lett å finne på noe til hver måned. Noen som vet om sanger som kan passe til april, juli, september, oktober eller november? Altså er det mest høstsanger jeg sliter med.
Og ja, jeg vet det ikke er så mange dager i Februar, er ikke ferdig ennå :-)

8 kommentarer:

  1. Jeg gikk meg uti skogen en vårdag i april... kan være en.
    For juli: sol ute, sol inne, sol i hjerte, sol i sinne..
    Høstvisa til mummitrollet, jeg husker ikke hva den heter, men den må da ha noe som passer i september
    Kalenderen ser veldig fin ut, likte reven veldig godt!

    SvarSlett
  2. Du er i gang, ja! Jeg har noen nye forretningsideer til markedet jeg også, men nå skal jeg først og fremst få trykt opp og lagd en del av det jeg har fra før. Gleder meg! Vi skal drikke gløgg og kose oss :D

    Kalenderen ser kjempefin ut!

    SvarSlett
  3. Lurt bed bursdagskalender:)

    Eg tenkte på songen:
    "Små regndråper faller fra skyene, dryppdrappdrappdrapp"
    (litt usikker på den dryppedrappen...)

    Sidan det regnar mykje på hausten......

    SvarSlett
  4. Ser bra ut dette!
    Takk for hyggelig hilsen hos meg, tro meg, du er ikke den eneste som har vært avhengig av blader...
    KLem!

    SvarSlett
  5. Fin blogg! Her legger jeg meg til som følger.
    "Jeg velger meg april" skrev Bjørnson i forbindelse med en kalenderutgivelse.
    Ellers tenker jeg at " Tytebæret oppå tuva" kan passe godt i september.
    Høstvisen " Skynd deg nå elskede, skynd deg å elske, dagene mørkner minutt for minutt", men det blir vel for langt, kanskje det går an å buke bare "dagene mørkner minutt for minutt"?
    Bare noen tanker.
    Lykke til med prosjektet! :)

    SvarSlett
  6. "krystalklåre dagar, ja no er det haust. Sola står lågt på himlen i aust. Blada dei gulnar på busker å trær. No kan me plukka frukter og bær..."

    Sang son min i dag...

    SvarSlett
  7. Har bladd meg igjennom bloggen din
    og stor kost meg.
    Legger meg til som følger,
    for denne verdenen vil jeg tilbake til.

    :o)

    SvarSlett
  8. Hei Henry, jeg har en utfordring til deg på bloggen min;)

    Håper du blir med: http://linnosaurus.blogspot.com/2011/11/hoggormen-gorm-en-vandrehistorie.html

    Hvis du ikke vil eller har tid er det bare å sende den videre. Gleder meg til julemarked med deg om en måned!

    Linn

    SvarSlett