04.07.2012

Prosessen

Det er jo en lang vei fra en idè til en ferdig illustrasjon, her har jeg faktsik husket på å dokumentere noe av prosessen som leder til det ferdige resultatet. Vanligvis jobber jeg med sånn sirkus nøyaktighet og øyemål, men når det er noe som så tydelig MÅ være i nøyaktiv perspektiv så er det greit å ha noen røde hjelpestreker. Viser prosessbilde her, legger ut den ferdige illustrasjonen også når den er ferdig. Ser litt kaotisk ut nå, med alle de hjelpestrekene, men de blir da heldigvis ikke synlige på den ferdige illustrasjonen.


3 kommentarer:

  1. Så gøy å se! Bruker du Illustrator til dette, eller er det et mer avansert "perspektiv-program"? Om det ser kaotisk ut med strekene nå, så blir det helt sikkert veldig bra til slutt! Og ikke minst med riktig perspektiv. :)

    SvarSlett
  2. Det er bare illustrator, laget et eget lag til grid og et eget lag til perspektivstreker. Prøver å være flink til å gi lagene mine navn som vise hva som er der så ikke det blir så kaos...

    SvarSlett
  3. 5000 tusen kroner, men jeg betaler gladelig det for å slippe en ekstra gjesteseng og en sofa på barnerommet...ja, når jeg får råd altså ;)

    Fin sommer! :)
    Siw

    SvarSlett